Επιτρέπεται η οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αφού γίνει αναφορά της πηγής με ενεργό link που θα παραπέμπει τον αναγνώστη στη συγκεκριμένη σελίδα.

Το αλφάβητο σε δύο γλώσσες!

Το αλφάβητο σε δύο γλώσσες!

  Ώρα για μάθηση… Από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει κάποιος όταν πρωτοξεκινάει τις σχολικές του υποχρεώσεις, είναι το αλφάβητο.
Στο σημερινό άρθρο, έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε ένα ξεχωριστό άτομο που έχει δώσει, αλλά και συνεχίζει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό  στο χώρο της εκπαίδευσης. Καλλιεργημένος και συνάμα προοδευτικός στις απόψεις του περί παιδείας, αποτελεί μία από τις πρώτες επιλογές των γονιών, που θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν την Αγγλική ή την Γαλλική γλώσσα αντίστοιχα. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για  οποιονδήποτε άλλο, πέρα από το Νάσο Λεοντόπουλο. 
Νάσος Λεοντόπουλος
Ο Νάσος γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο χωριό της Δεσφίνας. Μετά το πέρας των λυκειακών χρόνων (στο σχολείο της Ιτέας) φεύγει για σπουδές στη Θεσσαλονίκη, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Εκεί παραμένει για τρεισήμισι χρόνια. Αφού τελειώνει με τις σπουδές του στην Ελλάδα, πηγαίνει για ένα χρόνο στη Νίκαια της Γαλλίας για να συνεχίσει εκεί τις φοιτητικές του υποχρεώσεις, στο πανεπιστήμιο Sophia Antipolis. Σειρά έχουν τα μεταπτυχιακά στο Παρίσι και η μαμά πατρίδα που τον καλεί για να την υπηρετήσει. Μετά τη λήξη της στρατιωτικής του θητείας, έρχεται για να εγκατασταθεί μόνιμα πλέον στην πόλη της Ιτέας.
  Σε μερικούς ανθρώπους κάποια πράγματα φαίνονται από πολύ νωρίς. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για το Νάσο, αφού σύμφωνα με τον ίδιο: «Από μικρός είχα άνεση στη γλώσσα, καθώς επίσης και την τύχη να έχω την ξένη γλώσσα μες στο σπίτι μου, αφού μια θεία μου, έκανε μαθήματα Αγγλικών και ουσιαστικά με επηρέασε. Αν και η κλίση μου ήταν προς τον βιομηχανικό σχεδιασμό αυτοκινήτων, ευτυχώς κατάλαβα από νωρίς τι μου ταίριαζε περισσότερο». 
Από το αρχείο του Νάσου
  Στη σχολή του, μπορεί να διδαχθεί κάποιος, τα Αγγλικά και τα Γαλλικά από τα πρώτα πτυχία μέχρι και τα τελευταία, αφού καλύπτονται όλα τα επίπεδα του ευρωπαϊκού πλαισίου όσον αφορά τις γλώσσες. Το πιο σύνηθες ξεκίνημα σύμφωνα πάντα με το Νάσο, είναι η ηλικία των οχτώ, δηλαδή περίπου στην τρίτη δημοτικού, γιατί είναι η κατάλληλη ηλικία όπου το παιδί έχει ξεχωρίσει πάνω κάτω το αλφάβητο στα Ελληνικά και μπορεί να δεχτεί και το ξένο. Όσο για το όριο ηλικίας… δεν υπάρχει. Αυτό αποδεικνύεται και από μερικούς μαθητές του. Ετών πενήντα πέντε παρακαλώ!!!
Οι ώρες διδασκαλίας κυμαίνονται ανάλογα με το επίπεδο της χρονιάς, αλλά και της τάξης που διανύει ο κάθε μαθητής και συνήθως ξεκινάνε από τις δύο και φτάνουν τις τέσσερις. Φυσικά δεν λείπει η τακτική ενημέρωση των γονιών για την πρόοδο των παιδιών τους, αφού ο Νάσος έχει τη δυνατότητα να έχει υπό τον έλεγχό του κάθε παιδί ξεχωριστά, με πλήρη υπευθυνότητα.

  Όπως σχεδόν σε όλους τους ¨χώρους¨ έτσι και εδώ, υπάρχουν τα λεγόμενα ¨ταλέντα¨. Σύμφωνα με το Νάσο, «η ξένη γλώσσα έχει να κάνει με το ένα μέρος του εγκεφάλου. Στο ένα μέρος γράφεται η μητρική γλώσσα και στο άλλο γράφονται πράγματα που μαθαίνεις εσύ μεγαλώνοντας. Κάπου εκεί χρειάζεται η θέληση ώστε να μην απορρίψεις, αλλά να πας μπροστά το διαφορετικό (ξένη γλώσσα). Υπάρχουν βέβαια και άτομα που το έχουν μέσα τους εξαρχής (ταλέντο)».
  Ωστόσο, όλοι μας γνωρίζουμε πως υπάρχουν γονείς, οι οποίοι είναι παραπάνω από απαιτητικοί (πιεστικοί) με τα παιδιά τους. Στην περίπτωση του Νάσου όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αφού από την αρχή που ξεκίνησε κατάφερε να έχει με το μέρος του γονείς, οι οποίοι είχαν αφήσει το κλασσικό στερεότυπο της ¨δασκάλας-καθηγήτριας¨ στο παρελθόν, κάνοντας στροφή και δείχνοντας την εμπιστοσύνη τους σε έναν νέο. Το σημαντικότερο στοιχείο για τον ίδιο, είναι να υπάρχει αγάπη, κατανόηση και τέλος μια σύμπνοια από τους γονείς προς το παιδί ώστε να χτίζονται από την αρχή γερές βάσεις επικοινωνίας.
Από το αρχείο του Νάσου
  Στην ερώτηση μας αν είχε κάποιο φόβο κατά το ξεκίνημά του, μας απαντάει αντίστοιχα πως: «το στοιχείο του φόβου κατά τα πρώτα βήματά μου, νομίζω πως δεν υπήρξε και αυτό γιατί ερχόμενος από τις σπουδές, μπήκα στο χώρο γεμάτος όρεξη για δουλειά, με σκοπό να μεταλαμπαδεύσω τις γνώσεις μου σε άλλα άτομα. Έτσι μπορώ να πω πως δεν είχα χρόνο για ¨φόβ層.
Όπως μας δηλώνει, το όλο σκηνικό ήταν σαν ένα ¨δώρο¨ για εκείνον από την πρώτη κιόλας χρονιά, αφού κατάφερε μέσα από τη δουλειά του και τις επιτυχίες του να μαθευτεί γρήγορα στους κύκλους της Ιτέας.  Εδώ που τα λέμε, είναι σπουδαίο πράγμα να βλέπεις αυτό που κάνεις με τόσο αγάπη να πιάνει τόπο.
  Φέτος το εγχείρημα του Νάσου κλείνει οχτώ χρόνια. Στην επόμενη ερώτηση, τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος καθηγητής ξένων γλωσσών, ο Νάσος μας λέει με πολύ σιγουριά: «πρώτα απ’ όλα πρέπει να έχεις αγάπη γι’ αυτό που κάνεις και ύστερα να βρεις ένα δίαυλο επικοινωνίας με το παιδί, ώστε να σε σέβεται και να μην σε φοβάται». Οι τιμές, προσιτές για όλους. Άλλωστε όπως μας αναφέρει και ο ίδιος δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές, παρά μόνο όταν αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας. Το επάγγελμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως λειτούργημα. Ωστόσο, στο φροντιστήριο του, υπάρχουν και κάποια πακέτα προσφορών για εκείνους που θέλουν να διδαχθούν πάνω από μια γλώσσες.
  Κλείνοντας, θελήσαμε να του κάνουμε μια ακόμα ερώτηση, σχετικά με το ποια είναι η ¨συνταγή¨ της επιτυχίας για να διατηρηθεί κάποιος στο χώρο για αρκετά χρόνια. Ο ίδιος μας δηλώνει: «δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη συνταγή. Πιστεύω πως η αγάπη μου γι’ αυτό που κάνω, αλλά και προς τα παιδιά είναι το σημαντικότερο απ΄ όλα. Πρέπει να γίνεις ένα με αυτά, ώστε να νιώσουν άνετα στο χώρο και να μην πάρουν την μάθηση σαν κάτι που τους επιβάλλεται, ή κάτι το βαρετό».

Συμπερασματικά, από τη γνωριμία μας με το Νάσο αποκομίσαμε τα ακόλουθα. Είναι ένα άτομο που αγαπάει πραγματικά αυτό που κάνει, προσπαθεί με κάθε τρόπο να περάσει την αγάπη του για γνώση- μάθηση στους μαθητές του και θέλει το καλύτερο γι’ αυτούς. Άνετα κάποιος, μπορεί να το καταλάβει από τη δουλειά του,αλλά και από τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών του σε διαγωνισμούς εξετάσεων (πτυχίων).
  Αν κάποιος θέλει να συναντήσει τον ίδιο από κοντά, ώστε να μην χρειαστεί να πει στο μέλλον τη φράση ¨στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα¨, μπορεί να μεταβεί στην οδό Καραϊσκάκη 108 στην πόλη της Ιτέας και στο χωριό της Δεσφίνας στην οδό Πυροβόλου 4. Το φροντιστήριο λειτουργεί καθημερινά, από τη Δευτέρα έως και την Παρασκευή από τις 14:00μμ έως 22:00μμ,ενώ το Σάββατο λειτουργεί από το πρωί έως το απόγευμα.


Boost it…..!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου